loading...
درمان بیماری های مردان
محمد احمدی بازدید : 169 چهارشنبه 15 آبان 1398 نظرات (0)

 

 

 

پژوهشگراني كه روي بيماري زود انزالي كار مي كنند، اعلام كردند كه مي توانند اين اختلال را تعريف كنند. به گفته آنها انزال در مبتلايلان به زود انزالي در كمتر از 118 ثانيه از شروع مقاربت صورت ميگيرد.

 

از طرفي زود انزالي يا انزال زودرس به حالتي گفته مي‌شود كه فرد زودتر از زماني كه مي خواهد به انزال برسد و يا اينكه به حدي زود به انزال برسد كه همسرش از ارتباط زناشويي لذت كافي نبرد البته بايد انتظارات، واقعگرايانه باشند. اين تعريفي است كه مورد تاييد اكثر متخصصان مسايل جنسي يا سكسولوژي است.

 

زمان استاندارد انزال در مردان :

زمان استانداردي براي رسيدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اينكه طبق نظر اكثريت افرادي كه در مطالعات شركت داشته‌اند يك سري زمان‌هايي پيشنهاد شده اما هيچ كدام قطعي نيستند چون اين زمان بسته به نظر و رضايت افراد از رابطه زناشويي‌شان از هر زوج تا زوج ديگر متفاوت است اما پيشنهاد شده كه اگر در 50 درصد يا بيشتر موارد ارتباط زناشويي انزال زماني اتفاق افتاد كه فرد و يا همسرش راضي نبودند يعني فرد مشكوك به اين اختلال هست و مي‌توان وي را مورد تشخيص و درمان قرار داد.

 

در ضمن اين مهم است كه اول ببينيد چه زماني متوجه شديد كه اختلال زود انزالي را داريد و از كجا متوجه شديد. آيا خودتان ناراحتيد؟ همسرتان از روش رابطه راضي نيست، معمولا گرفتن شرح حال دقيق از زوجين جزو سنجش‌هاي اولي‌‌ است كه براي تشخيص و درمان اختلال زود انزالي انجام مي‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ايجاد و يا دامن زدن به مشكل زود انزالي نقش به سزايي دارد.

 

علل زود انزالي,نشانه زود انزالي مردان,درمان زود انزالي

 

دلايل و عواقب زود انزالي مردان :

نشانه اصلي زود انزالي مردان، انزالي غير قابل كنترل است كه قبل از انجام گرفتن رابطه زناشويي و يا مدت زمان بسيار كمي پس از آن با ميزان تحريك كم و خلاف ميل فرد اتفاق بيفتد.

مساله زود انزالي مي‌تواند باعث نارضايتي جنسي در هر دو طرف شده و اضطراب ناشي از اين مشكل را بيشتر كند. زود انزالي يكي از متداولترين اختلال فعاليت زناشويي در مردان است و ممكن است براي هر مردي در بعضي از مراحل زندگي رخ دهد.

 

اكثر موارد زود انزالي فاقد عامل يا دليل خاص است. عوامل رواني مثل اضطراب، احساس گناه يا افسردگي نيز ممكن است به زود انزالي منجر شوند. در برخي موارد، زود انزالي ممكن است به خاطر عوامل پزشكي مثل مشكلات هورموني، آسيب‌هاي جسمي و يا عوارض جانبي بعضي داروها باشد.

 

ابتلا به عارضه زود انزالي منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگي و سردي روابط زوجين مي‌شود و بر روان آنان تاثير مي‌گذارد و به همين علت، بسيار مهم است كه درباره عارضه زود انزالي بيشتر بدانيم و به موقع به مشاور مراجعه كنيم.

 

,درمان زود انزالي مردان,انـزال زودرس ,زود انزالي

روش هاي درمان زود انزالي

 

متخصص و پزشك مربوطه سابقه فعاليت زناشويي و پزشكي شما را بررسي خواهد كرد و آزمايش كلي را انجام خواهد داد. ممكن است پزشك بخواهد با همسر شما نيز صحبت كند چون زود انزالي ممكن است دلايل بسياري داشته باشد. پزشك، آزمايش لازم را انجام مي‌دهد تا مشكلات پزشكي فرد را بررسي كند.

 

روش درمان در زود انزالي مردان :

-در بسياري از موارد، زود انزالي خود به خود درمان مي شود. انجام تمرينات ريلكسيشن و آرام سازي و استفاده از متدهاي منحرف كردن حواس مي‌تواند در به تاخير انداختن انزال كمك كند.

 

افزايش سايز آلت تناسلي مردان,بزرگ كردن آلت تناسلي مردان,آلت تناسلي مردان

 

-در بعضي مردها ترك مصرف دخانيات و مواد مخدر در درمان زود انزالي كمك كننده خواهد بود.

-متخصص از شما و همسرتان مي‌خواهد كه روي متدهايي براي به تاخير انداختن انزال كار كنيد. اين تكنيك‌ها تشخيص و كنترل احساساتي است كه باعث انزال زود رس مي‌شود.

 

-در ساير موارد براي كاهش حساسيت در آلت تناسلي، استفاده از كاندوم توصيه مي‌شود.

 

-مشاوره‌ها و رفتار درماني خط اول درمان عارضه زود انزالي به شمار مي‌رود و مي‌تواند اضطراب ناشي از اين مساله را كاهش دهد. مرحله بعدي، استفاده از كاندوم است.كاندوم سبب كاهش تحريك پذيري مي‌شود. در صورتي كه يك كاندوم قادر به اين كار نباشد از دو كاندوم مي‌توان استفاده كرد ضمن اينكه كاندوم سبب جلوگيري از بيماري‌هاي مقاربتي و بارداري هم مي‌شود.

 

-استفاده از دارو، گام سوم در درمان زود انزالي است. اين داروها به اين دليل استفاده مي‌شوند كه يكي از عوارض جانبي اين گونه داروها، جلوگيري از ارگاسم است كه باعث به تاخير انداختن انزال مي‌شود.

 

-استفاده از شيوه ماستر و جانسون

اين شيوه، در چهارمين مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالي انجام مي‌گيرد كه به همكاري خود فرد و همسرش نياز مبرم دارد. اين روش شامل يادگيري تشخيص و كنترل احساسي است كه به ارگاسم منجر مي‌شود. اين روش نياز به اراده و تمرين دارد ولي بسيار موثر است. براي آموزش و تمرين اين روش بايد به مشاوران و متخصصان سلامت جنسي در كلنيك‌هاي سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصي در اين باره، كار به نحو موثر صورت گيرد.

 

زود انزالي مردان,راه هاي درمان زود انزالي,انزال زودرس

 

درمان‌هاي موضعي زود انزالي در مردان :

استفاده از كرم‌ها و اسپري‌هاي كاهش‌دهنده حس سطحي دستگاه تناسلي نيز سبب كاهش احتمال زود انزالي مي‌شود.

 

به ياد داشته باشيد كه قبل از آغاز فعاليت زناشويي، موضع را با صابون شستشو دهيد تا از بيحسي بيشتر آلت جلوگيري شود. متاسفانه از اين روش به صورت خودسرانه و بسيار معمول استفاده شده كه عوارض زيادي را در پي دارد. استفاده از بي‌حس‌كننده‌هاي موضعي، در آخرين مرحله از درمان افراد مبتلا به انزال زودرس قرار دارد و به هيچ‌وجه نبايد در ابتداي كار از آن استفاده كرد. استفاده از روش‌هاي موضعي بايد با تشخيص و صلاحديد پزشك و براساس سير درمان و بهبودي باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 1,087
  • بازدید کلی : 4,870